شهر زیرزمینی کیش به مجموعه بین المللی گردشگری تبدیل شود

شهر زیرزمینی کیش به مجموعه بین المللی گردشگری تبدیل شود

 

شهر زیرزمینی کیش به مجموعه بین المللی گردشگری تبدیل شود

مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش بیان کرد: مسئولان مجموعه گردشگری شهر زمینی کیش (کاریز) مصمم هستند تا با تدوین هتل سورینت مریم کیش برنامه ای جامع، این جاذبه دیدنی کیش را به یک مجموعه بین المللی گردشگری تبدیل نمایند.

غلامحسین مظفری به همراه جمعی از استانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از شهر زمینی کیش بازدید کردند و افزودند: سازمان منطقه آزاد کیش از این گونه اقدام و سرمایه گذاری در جزیره کیش با تمام توان استقبال و حمایت خواهد کرد.

استاندار هرمزگان نیز در این بازدید بیان داشتند: شهر زیرزمینی کیش از یک ایده نو و کم نظیر برخوردار است که معماری زیبای آن سبب گشته تا مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی واقع شود.

فریدون همتی گفت: این مکان دیدنی توسط یکی از ایرانیان بازسازی شده که هر گردشگر داخلی و خارجی با دیدن آن شگفت هتل مارینا پارک کیش زده می شود.

استاندار قزوین با اشاره بر اینکه چندین سفر در بازه های زمانی مختلف به این جزیره داشته، گفت: با توجه به جنس مرجانی این مجموعه، کار ساخت و مهیاسازی کاریز بسیار سخت و پیچیده است و امروز شاهد پیشرفت بسیار زیاد این مجموعه هستیم.

عبدالمحمد زاهدی افزود: باید از متولیان و سرمایه گذاران این مجموعه به دلیل پیشرفت بالا در ساخت و مهیاسازی کاریز تقدیر هتل پانیذ کیش کرد چراکه در این مسیر سختی های بسیاری را متحمل شده اند.

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی از بازدید این مجموعه ابراز امیدواری کرد که نام کیش با نام کاریز در جهان مطرح شود.

شهر زیر زمینی کاریز کیش بیش از 2500 سال قدمت دارد که در عمق 15 متری از سطح زمین واقع شده است و باستان شناسان طی تحقیقاتی که انجام دادند به این نتیجه رسیده اند که دیواره های پوشیده از صدف و مرجانی کاریز کیش بین 270 تا 570 میلیون سال قدمت دارد. امروزه کاریز کیش به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های جزیره کیش به شمار می رود که گردشگران و مسافران تور کیش این فرصت را خواهند داشت تا از آن بازدید نمایند.

گروه تورهای کیش جهت انتخاب تور کیش متناسب با بودجه و سلیقه تان راهنمایتان خواهند بود. با مراجعه به وب سایت تور کیش به نشانی https://تورکیش.net شانس این را خواهید داشت تا پکیج های تورهای مختلف کیش را مقایسه کنید و تور مدنظرتان را رزرو نمایید.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد

آداب ‌و رسوم مردم اصفهان

‎آداب ‌و رسوم مردم اصفهان

‎آداب ‌و رسوم مردم اصفهان

‎همان‌طور که می دانید استان اصفهان یک استان تاریخی و فرهنگی است به همراه آداب‌ و رسومی اصیل در حقیقت در جهان، اصفهان را به عنوان پایتخت فرهنگی ایران می شناسند. مردمان در استان اصفهان به زبان های مختلفی از قبیل فارسی ترکی ارمنی  و ... صحبت می کنند که این خود نشان دهنده تنوع فرهنگی در این شهر است. ‎علاوه بر اینکه استان اصفهان آداب و رسوم مخصوص به خود را دارد شهر ها و روستاهای اطراف این آستان هم از فرهنگ تور لحظه آخری اصفهان خاص خود برخوردارند.

‎آداب ‌و رسوم مردم اصفهان

سقا خوانی

این رسم در اکثر شهر های اصفهان وجود دارد که  مربوط به ایام محرم  است و مردم در ١٠روز محرم در یک دست خود مشک آب و در دست دیگرشان کاسه ای دارند و در مراسم های عزاداری به یاد تشنگان کربلا به عزاداران آب می دهند و در این بین اشعاری نیز می خوانند.

جشن آبریزان

یکی از رسوم قدیمی است که دیگر امروزه انجام نمی شود. ‎این جشن به این صورت بوده که مردم از هر طبقه و با هر دینی در کنار زاینده رود جمع میشدند و مردان در این جشن باید لباس هایی کهنه و کوتاه با شلوار تنگ می‌پوشیدند و به درون آب بروند و هر یک از آنها با ظرفی که به همراه داشتند به هم آب می‌پاشیدند و زنان هم از بالای پل به آنها نگاه می کردند.

شب اسفند

شب اسفند هم یکی دیگر از آداب و رسوم استان اصفهان است. البته لازم به ذکر است که این رسم در کاشان و اطراف آن وجود دارد و مختص کاشانی های اصفهان است. طبق این رسم مردم کاشان ماه را ٣٠ روز حساب می کنند و با هم قرار می گزارند که شب اول اسفند ماه را جشن بگیرند. این جشن به این صورت است که یک روز و یک شب همه افراد شهر و اهل کاشان اولین روز اسفند ماه را جشن می گیرند. ‎در ضمن به دلیل اهمیت نرخ تور اصفهان خاصی که این جشن دارد آنها این قرار را یک ماه تا ٤٠ روز پیش از اسفند ماه تنظیم می کنند.

شب یلدا در اصفهان

آیین  شب چله در اصفهان به دو نام چله زری و عمو چله تقسیم می شود و دلیل این امر هم این بوده که  همه موجودات و اشیا را بر اساس جنس مذکر و مؤنث تقسیم می کردند.

‎اصفهانی ها دو شب را به عنوان چله برپا می کردند و آیین های مخصوص به آن را به جا می آوردند که این آیین به صورت خانوادگی برگزار می شده و خانوادگی ها با پهن کردن سفره شب چله این شب را سپری می کردند. هندوانه به عنوان مهم ترین میوه بر سر این سفره قرار می گیرد به عنوان نمادی کروی که برونش سبز و درونش قرمز است و سمبل خورشید محسوب می شود. از دیگر آیین های این شب پهن کردن رختخواب ها در هوای آزاد به خصوص در مقابل خورشید با هدف خوش آمد گویی به عمو چله و چله زری بوده است.

‎نوشیدنی شب یلدا به طور معمول شربت وچای است. ‎خوراک شب چله هم یکی از غذا های محلی مثل کوفته گندی و...است و چنانچه مقدور باشد پلو ماهی است و اما از سنت آنها در عید نوروز  آنها سه شنبه ی آخر سال را این گونه می گذرانند که بانوی خانه بوته خاری را  آتش میزد و در کوچه می انداخت و کوزه آبی را با چند دانه اسفند هم روی آتش می ریخت تا بد و بلا دور شود و در کنار این مراسم هم فالگوشی و فال کوزه هم انجام می دادند.

جهت رزرو تور اصفهان به سایت چهارفصل به آدرس chaharfasl . net مراجعه نمایید. 

 

 

 
 

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد

باغ خزندگان و باغ پرندگان اصفهان

باغ خزندگان و باغ پرندگان اصفهان

باغ خزندگان و باغ پرندگان اصفهان

شهر اصفهان به عنوان یکی از شهرهای تاریخی ایران شناخته می شود که سرشار از جاذبه ها و بناهای تاریخی از دوران مختلف است. اما در این شهر علاوه بر این بناها، جاذبه های گردشگری دیگری نیز یافت می شود که بازدید از آن ها می تواند برای شما بسیار جذاب باشد.

به عنوان مثال در شهر اصفهان پارکی جنگلی به نام پارک ناژوان وجود دارد که در آن آکواریوم اصفهان، باغ پرندگان، باغ خزندگان، باغ پرنده ها و دلفیناریوم وجود دارد. این پارک امکانات دیگری چون تله سیژ، قایق رانی، مکان هایی برای پیاده روی و دوچرخه سواری نیز دارد و به همین دلیل مجموعه ای بزرگ و کامل برای تفریح و سرگرمی به شمار می رود. در مقالات قبلی آکواریوم اصفهان را که در این باغ واقع شده است معرفی کردیم و در این مقاله قصد داریم با باغ پرندگان و خزندگان موجود در پارک ناژوان آشنا شویم. قیمت تور اصفهان

باغ خزندگان و باغ پرندگان اصفهان

باغ خزندگان در سال 1391 افتتاح شده است و به عنوان یک جاذبه ی تازه به مردم اصفهان و دیگر شهرهای ایران معرفی شده است. در این باغ 25 ویواریوم بزرگ و 12 ویواریوم کوچک وجود دارد که در آن ها خزندگان بسیاری از سراسر جهان نگهداری می شود. این خزندگان سمی، نیمه سمی و غیر سمی می باشند و در ویواریوم ها که مکان هایی مناسب برای زندگی آن ها و در معرض نمایش بودنشان است، قرار دارند.

نمونه های مارها و دیگر خزندگان موجود در این باغ توسط علی غلامی ارجنگی پیدا و صید شده است. او لقب سلطان مار ایران را دارد و سال های زیادی است که به صید خزندگان مشغول است و نمونه هایی را نیز به دانشگاه ها و پژوهشگاه ها اهدا کرده است. او تا کنون موفق به کشف سه مار جدید نیز شده است و فرزندانش نیز به این کار علاقه دارند. به طوری که نام آن ها به خاطر رکوردهای متفاوتی که در این زمینه داشته اند بارها در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. تور لحظه آخری اصفهان

باغ خزندگان و باغ پرندگان اصفهان

در این باغ جانوران بسیاری به صورت زنده و برخی از آن ها نیز به صورت اسکلت و یا تاکسیدرمی شده نگهداری می شوند. خزندگان زنده ی این باغ نیز به دو گروه خارجی و ایرانی تقسیم شده اند و به راحتی قابل بازدید هستند. از نمونه مارهای موجود در این باغ می توان به موارد زیر اشاره کرد: مار پیتون آفریقایی با وزن 80 کیلوگرم، مار بوآی کلمبیایی، شاه مار مرجانی تایلندی، افعی، مار شاخدار، مار کبری، مار آتشی، مار سوجه، مار قیطانی، مار آبی، مار ارجنگی که یکی از کشف های خود علی غلامی ارجنگی است، مار سیاه زنگی و مار افعی پلنگی. خزندگان دیگری چون ایگوانا، تمساح آمازون، اژدهای کمودو و ... نیز در این باغ نگهداری می شوند.

باغ خزندگان و باغ پرندگان اصفهان

اما باغ پرندگان قدمت بیشتری از باغ خزندگان اصفهان دارد و در سال 1375 به بهره برداری رسیده است. مساحت این باغ 55 هزار متر مربع می باشد و در آن انواع زیادی از پرندگان زندگی می کنند. گفته می شود که در این باغ 130 گونه پرنده به تعداد چهار هزار قطعه وجود دارد و به مرور نیز بر تعداد آن ها افزوده می شود.

در این باغ چندین برکه ی کوچک و بزرگ وجود دارد که در آن ها پرندگان آبچر زندگی می کنند. اردک، فلامینگو، پلیکان و قو تنها بخشی از پرندگان  آبچر باغ پرندگان اصفهان هستند. از جمله دیگر پرندگان این باغ نیز می توان به طوطی، مرغ عشق، توکان، کبک، تیهو، بلدرچین، طاووس، قرقاول، عقاب، جغد، شاهین و کرکس اشاره کرد. محل زندگی برخی از این گونه ها در قفس های شیشه ای، برخی دیگر در قفس های فلزی و برخی در صخره ها یا مناطق پر درخت انتخاب می شوند. نرخ تور اصفهان

باغ خزندگان و باغ پرندگان اصفهان

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

علل ایجاد حالت تهوع صبحگاهی

علل ایجاد حالت تهوع صبحگاهی

علل ایجاد حالت تهوع صبحگاهی


علل ایجاد حالت تهوع صبحگاهی

برای بسیاری از خانم ها (حتی آقایان) پیش آمده است که بدون این که باردار باشند، صبح هنگام پس از بیدار شدن حالت تهوع دارند که بعضا با تعرق، شکم درد و گرفتگی نیز همراه است.

حالت تهوع در بارداری به دلیل تغییرات هورمونی، امری توجیه پذیر است. اما چرا وقتی باردار نیستیم نیز باز این احساس را داریم؟ در ادامه دلایلی که می توانند موجب ایجاد حالت تهوع صبحگاهی شوند را بیان خواهیم نمود.

علل ایجاد حالت تهوع

دلایل بسیاری وجود دارد که می توانند موجب ایجاد حالت تهوع صبحگاهی شوند. البته این دلایل بسته به شرایط افراد مختلف، تفاوت دارند؛ اما به هر حال در بسیاری موارد این دلایل صدق می کنند. علل عمومی ایجاد تور لحظه آخری بدروم حالت تهوع عبارتند از:

- پرخوری های شبانه

- گرسنگی و کاهش قند خون

- مصرف بیش از حد مشروبات الکلی

- استعمال دخانیات و اعتیاد به مواد مخدر دیگر

- مسمومیت های غذایی

- فشارهای عصبی و استرس

- وجود عفونت های ویروسی در بدن

- سندروم پیش از قاعدگی

- عوارض جانبی برخی از داروها

- خستگی بیش از حد و یا کمبود خواب

- دریازدگی

- آلرژی به برخی مواد غذایی مانند شیر به ویژه در نوزادان و کودکان

علل ایجاد حالت تهوع صبحگاهی

به غیر از این دلایل مشترک، برخی از بیماری ها نیز می توانند موجب ایجاد احساس تهوع شوند. این بیماری ها عبارتند از:

- مشکلات گوارشی مانند انواع زخم ها، آماس روده، یبوست و رفلکس اسید معده

- تومور مغزی

- مننژیت

- حمله قلبی

- میگرن

- اختلال در عملکرد کبد و کلیه و یا برخی از بیماری هایی که این دو عضو را درگیر می کند مانند سنگ کلیه

- ذات الریه

- عفونت گوش میانی

- شیمی درمانی برای درمان انواع سرطان

- احتقان سینوسی: تراکم سینوس نرخ تور بدروم به گوش داخلی فشار می آورد و همین امر موجب بروز حالت تهوع و در برخی موارد سرگیجه نیز شود.

- گاسترو پازری: گاسترو پازری بیماری است که در طی آن، غذا از معده به روده انتقال نمی یابد و همین امر تهوع، استفراغ و شکم درد را به وجود می آورد.

- آسیب و ضربه مغزی: ورود ضربه شدید به سر ممکن است موجب آسیب رسیدن به مغز شود. این آسیب فشار وارد شده بر جمجمه را افزایش می دهد و تهوع و استفراغ را در پی دارد. بنابراین اگر پس از برخورد شدید سر به محلی، احساس تهوع و استفراع دارید؛ فورا به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید.

- کتواسیدوز دیابتی: نوعی اختلال است که در برخی از افراد مبتلا به دیابت رخ می دهد. در این شرایط کمبود انسولین موجب می شود بدن به جای تجزیه کربوهیدرات ها برای تامین انرژی خود، به تجزیه چربی بپردازد. ادامه این کار موجب تجمع موادی با عنوان کتون در خون می شود و همین امر حالت تهوع، تشنگی و سردرد را به همراه دارد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟علل ایجاد حالت تهوع صبحگاهی

همانطور که اشاره شد، حالت تهوع می تواند دلیلی بر وجود عارضه ای جدی و خطرناک در بدن بیمار باشد. بنابراین اگر حالت تهوع بیش از 2 روز ادامه داشته باشد، (برای کودکان 1 روز) فورا به پزشک مراجعه نمایید.

چه مواردی در هنگام بروز حالت تهوع باید رعایت شود؟

- به آرامی از خواب برخیزید و سپس چند دقیقه بنشینید.

- هوای تازه تنفس کنید و نفس عمیق بکشید.

- در هنگام بروز حالت تهوع دراز بکشید طوری که سر پایین تر از بدن قرار گیرد.

- از استشمام بوهای بد خودداری کنید.

جهت رزرو تور بدروم به سایت آژانس چهارفصل به آدرس chaharfasl . net مراجعه کنید. 

 

- تا حد امکان از مصرف غذاهای چرب و تند و همچنین نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید.

چگونه از ایجاد حالت تهوع صبحگاهی جلوگیری کنیم؟

علل ایجاد حالت تهوع صبحگاهی

- تا آنجایی که امکان دارد خود را گرسنه نگه ندارید. به موقع و منظم غذا بخورید و وعده های غذایی خود را کوچک انتخاب کنید. از پرخوری به ویژه در شب خودداری کنید.
- غذاهای سنگین و دیرهضم میل نکنید.

- بلافاصله پس از مصرف غذا دراز نکشید. این کار موجب رفلکس اسید معده شده و به دنبال آن، حالت تهوع و استفراغ اتفاق می افتد.

- به میزان کافی آب بنوشید.

- بهداشت فردی و به ویژه بهداشت دهان و دندان خود را حفظ کرده و به طور منظم مسواک خود را تعویض نمایید.

- تا حد امکان از فشارهای عصبی، استرس و اضطراب دوری نمایید.

- به طور منظم ورزش نمایید.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

هتل گراند کیش

هتل گراند کیش

هتل گراند کیش یکی از هتل های سه ستاره جزیره زیبایی کیش بوده و در خیابان سنایی در زمینی به مساحت 6400 مترمربع احداث گردید. تورهای لحظه آخری کیش هتل گراند کیش در موقعیت مکانی بسیار عالی قرار دارد و در روبروی هتل بازار ونوس قرار دارد و تا بازار مریم و زیتون فاصله بسیار اندکی دارد. از هتل تا دریا و زیبایی های ساحل تنها شش دقیقه فاصله دارد و برای رسیدن به دریا کافی است وارد بلوار دریا شوید و از تفریحات دریایی لذت ببرید. علاوه بر چند رستوارن در اطراف هتل، در جنوب هتل گراند در نزدیکی هتل صدف معروف ترین رستوران کیش به نام کوه نور قرار دارد.

هتل گراند کیش از 60 اتاق تشکیل شده که اکثر اتاق ها دارای تراس و از مناظر زیبایی دریا برخوردار هستند و این هتل ظرفیت پذیرش 200 میهمان را دارد. هتل گراند کیش امکان بازدید از هتل داریوش و همچنین تخفیف 30 درصدی پارک دلفین ها را به میهمانان تور کیش خود ارائه می دهد. شایان ذکر است که هتل خدمات رایگان نظیر ترانسفر رفت و صبحانه را در اختیار میهمانان خود تورهای رایگان کیش می گذارد.

امکانات هتل گراند کیش:

ترانسفر فرودگاهی، ترانسفر بازار، لابی، رستوران سنتی شب زدگان، رستوران داخلی یاقوت، چایخانه سنتی، کافی شاپ، پارکینگ، تورهای لحظه آخری کیش صندوق امانات، تلویزیون، یخچال، سونا و جکوزی، اینترنت بی سیم، کافی نت، آسانسور، خشکشویی، مینی بار، تاکسی سرویس، سیستم خنک کننده، ماهواره، لاندری، خودپرداز، فضای سبز، تهویه مطبوع، رنت کار، سالن کنفرانس،  و ... می باشد.

سایت تور کیش به نشانی تورکیش.net در اختیار گردشگران و مسافران داده می شود تا به سهولت بتوانند نسبت به رزرو آنلاین تور خود اقدام نمایند.

 

تلفن رزرو هتل گراند کیش: 02142632 - 88530609

 

 

هتل گراند کیش

هتل گراند کیش

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد

 

تور مشهد